Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu wprowadziła istotne zmiany w zakresie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, które wiążą się z powstaniem nowych obowiązków po stronie fundacji oraz stowarzyszeń wpisanych do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego (KRS). W związku z powyższym, każde stowarzyszenie wpisane do KRS podlega obowiązkowi zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji, co uniemożliwi przestępcom ukrycie swojej tożsamości w skomplikowanej strukturze korporacyjnej.
Publiczny charakter rejestru, pozwalający każdemu na nieodpłatny dostęp do informacji o beneficjentach rzeczywistych, zapewnia również większą kontrolę informacji przez społeczeństwo obywatelskie oraz przyczynia się do zwiększenia zaufania do rynku finansowego i uczestników obrotu gospodarczego.
Termin zgłoszenia informacji o beneficjentach upływa 31 stycznia br.
Zgłoszenia do rejestru dokonuje osoba ustawowo uprawniona do reprezentacji stowarzyszenia.
Więcej informacji znajduje się na poniższych stronach:
https://www.gov.pl/web/finanse/centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych
Zgłoszenia można dokonać poprzez stronę crbr.podatki.gov.pl