Z niepokojem obserwujemy rynek zamówień publicznych pod kątem postępowania związanego z przebudową linii kolejowej nr 131,w ramach której ma zostać przebudowany m.in. wiadukt na ul. Zejera.
Rok temu inwestor, którym jest PKP Polskie Linie Kolejowe, miał zaplanowany na tę inwestycję budżet w kwocie 790 mln zł brutto. Przypominamy, że najtańsza wówczas oferta opiewała na kwotę nieco ponad 1,3 mld zł brutto. W związku z powyższym zdecydowano o unieważnieniu postępowania i jego powtórzenia.
W powtórnym postępowaniu ogłoszonym w lipcu br. PLK oszacowały wartość zamówienia podstawowego na 1,376 mld zł brutto. W informacji z otwarcia ofert z dnia 23.09.2019 roku najtańsza łaczna cena brutto to 1,742 mld zł. Jeżeli ma dojść do podpisania umowy z wykonawcą, PLK będą musiały dołożyć przeszło 366 mln zł. Decyję, co do dalszego postępowania kolej musi podjąć w ciągu 90 dni.
Liczymy, że tym razem zapadnie decyzja o dołożeniu brakujących środków. Jak widać na tym przykładzie kolejne unieważnienie postępowania może skutkować dalszym wzrostem wartości inwestycji. Oby nie zabrakło czasu, bo obecna perspektywa unijna biegnie szybko i szkoda byłoby, aby środki unijne przepadły.