Urząd Miasta na bieżąco weryfikuje liczbę osób zawartych w deklaracjach śmieciowych.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami mieszkaniec ma 14 dni na zgłoszenie jakichkolwiek zmian, w tym: narodzin dziecka, wyprowadzki, przeprowadzki lub zgonu mieszkańca.
Szczególnie istotne jest zgłoszenie do „systemu śmieciowego” urodzonych dzieci, nad którymi opieka generuje ogromne ilości odpadów w postaci zużytych pieluch, środków czystości czy opakowań po artykułach spożywczych.
Sam meldunek dziecka nie zwalnia z obowiązku złożenia nowej deklaracji odpadowej. Z chwilą zamieszkania na nieruchomości, narodzone dziecko powinno zostać ujęte w deklaracji.
Przypominamy tym rodzicom, którzy nie zgłosili swoich dzieci o dopilnowaniu tego obowiązku. Konsekwencją niezgłoszenia wszystkich osób zamieszkujących na posesji może być konieczność uiszczenia zaległej opłaty śmieciowej nawet do 5 lat wstecz.
Informacji udziela Zespół ds. Gospodarowania Odpadami Komunalnymi Wydziału Ekologii tut. Urzędu przy ulicy Kużaja 17, tel. 32 388 71 65.