Przejdź do głównej treści

Urząd Miasta Radzionków

Logo Biuletynu Informacji Publicznej

Ciepłolubne murawy napiaskowe

W 2011 roku zakończyła się realizacja projektu pn. „Budowa niezbędnej infrastruktury dla utworzenia zastępczego siedliska priorytetowego (6120-1) ciepłolubnych muraw napiaskowych na terenie Księżej Góry w Radzionkowie”.Polegał on na przebudowie wyrobiska wapienia na Księżej Górze w Radzionkowie o powierzchni ok. 2 ha i głębokości do 14 m w celu przygotowania warunków do utworzenia zastępczego siedliska priorytetowego.Aby powyższe siedlisko powstało i charakteryzowało się stabilnością i podwyższoną trwałością, wykonano na tym obszarze szereg działań, m.in.: uprzątnięto teren, odsłonięto cały...

Czytaj więcej

Budowa ścieżek rekreacyjnych

Gmina Radzionków pozyskała dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 1.790.609,39 zł a całkowity koszt projektu wyniósł 2.205.711,98 zł (wkład własny Gminy Radzionków 415.102,59 zł).Przedmiotem projektu było wykonanie ogólnodostępnych wielofunkcyjnych sieci ścieżek przeznaczonych do aktywnego spędzania wolnego czasu (między innymi jazda na rowerze, biegi rekreacyjne, jazda na rolkach, nordic walking i innych) kompleksu rekreacyjno – sportowego, jakim jest obszar Księżej Góry w...

Czytaj więcej

Festiwal Kultury Powiatu Tarnogórskiego

Projekt został zrealizowany w 2010 na terenie 9 gmin leżących w granicach powiatu tarnogórskiego. W ramach projektu zorganizowano cykl imprez kulturalnych, podczas których gminy zaprezentowały swój dorobek kulturalno – edukacyjny poprzez m.in. inscenizacje teatralne miejscowych legend czy degustację kuchni regionalnej charakterystycznej dla danej gminy.W Radzionkowie odbyła się Śląska Lista Przebojów w ramach której zoraganizowano inscenizację "Legendy o Radzionkowie" w wykonaniu uczniów radzionkowskiego gimnazjum, odbyły się koncerty zespołów (K.G.B., Nastroje, Golden Mix oraz Hanuta),...

Czytaj więcej

Promocja terenów inwestycyjnych - etap I

Przedmiotem projektu była promocja potencjału gospodarczego miasta jakim są tereny inwestycyjne należące do Gminy Radzionków. Promowana była 1 oferta inwestycyjna obejmująca 8 obszarów o łącznej powierzchni ok. 57,60ha. W ramach projektu Gmina wzięła udział w Targach Salon Nieruchomości i Inwestycji INVESTFIELD, które odbyły się w listopadzie 2010 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. W ramach targów odbyła się wystawa ofert inwestycyjnych miast i regionów, w której Gmina Radzionków wzięła udział jako wystawca. Ponadto projekt obejmował przeprowadzenie kampanii promującej...

Czytaj więcej

Active Travel Network

Projekt Active Travel Network jest jednym z projektów programu URBACT, który ma już w Polsce swoją drugą edycję – stąd nazwa URBACT II. Projekt ma na celu zmierzenie się z problemami komunikacyjnymi spowodowanymi wykorzystaniem samochodu przez pojedyncze osoby w małych i średnich miastach. Jest to nie tylko odpowiedź na kryzys ekonomiczny, ale także na ciągły wzrost cen ropy naftowej, a także uzależnienie od energii pochodzenia organicznego. Sieć ATN ACTIVE TRAVEL NETWORK ma zachęcać mieszkańców małych i średnich miast do aktywnego (pieszego oraz rowerowego) pokonywania krótkich...

Czytaj więcej

Na weekend do Radzionkowa

Przedmiotem Projektu było stworzenie systemu informacji turystycznej poprzez wykonanie platformy informatycznej (infokioski, strona internetowa, pozycjonowanie w google, filmy i panoramy internetowe, Bluetooth marketing oraz aplikacje na telefon i GPS), oznakowanie obszarów atrakcji turystycznych oraz stworzenie samoobsługowych punktów informacji turystycznej wykorzystujących technologię analogową (tj. stojaki wyposażone w materiały informacyjne i promocyjne oraz wkłady do gablot przystankowych). www.turystyka.radzionkow.plWartość projektu: 477.878,00 złDofinansowanie:403.646,30  zł ...

Czytaj więcej

Promocja terenów inwestycyjnych - etap II

Celem ogólnym projektu jest wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Radzionkowa – poprzez promocję oferty terenów inwestycyjnych, prowadzącą do wykreowania pozytywnego gospodarczego wizerunku gminy na tle innych miast i gmin regionu śląskiego oraz wzrost rozpoznawalności oferty inwestycyjnej Radzionkowa i zwiększenie wiedzy społeczeństwa odnośnie zasobów inwestycyjnych Gminy. W ramach projektu: powstały spoty reklamowe, które emitowane były w stacji telewizyjnej ogólnopolskiej (TVN 24) oraz stacjach radiowych (Radio Piekary, Radio Plus Śląsk, RMF MAXX, Radio Zet); powstał 10-cio minutowy...

Czytaj więcej