Współpracujące z naszą gminą Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach poszukuje na potrzeby realizacji swoich działań statutowych, dawnego urządzenia służącego do napinania wypranych firan, obrusów itp. zwanego potocznie szpanerem. Jeśli ktoś z Państwa posiada na strychu niepotrzebny szpaner prosimy o kontakt z Muzeum pod numerem telefonu (32) 245-23-88.
Projekt został zrealizowany w 2010 na terenie 9 gmin leżących w granicach powiatu tarnogórskiego. W ramach projektu zorganizowano cykl imprez kulturalnych, podczas których gminy zaprezentowały swój dorobek kulturalno – edukacyjny poprzez m.in. inscenizacje teatralne miejscowych legend czy degustację kuchni regionalnej charakterystycznej dla danej gminy.
W Radzionkowie odbyła się Śląska Lista Przebojów w ramach której zoraganizowano inscenizację "Legendy o Radzionkowie" w wykonaniu uczniów radzionkowskiego gimnazjum, odbyły się koncerty zespołów (K.G.B., Nastroje, Golden Mix oraz Hanuta), odbyła się degustacja dań kuchni regionalnej oraz wystawa poświęcona dorobkowi artystycznemu mieszkańców Radzionkowa.
Wartość projektu: 507.068,72 zł
Wartość dofinansowania: 428.139,26 zł
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach RPO WSL 2007-2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby
Przedmiotem projektu była promocja potencjału gospodarczego miasta jakim są tereny inwestycyjne należące do Gminy Radzionków. Promowana była 1 oferta inwestycyjna obejmująca 8 obszarów o łącznej powierzchni ok. 57,60ha. W ramach projektu Gmina wzięła udział w Targach Salon Nieruchomości i Inwestycji INVESTFIELD, które odbyły się w listopadzie 2010 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. W ramach targów odbyła się wystawa ofert inwestycyjnych miast i regionów, w której Gmina Radzionków wzięła udział jako wystawca. Ponadto projekt obejmował przeprowadzenie kampanii promującej tereny inwestycyjne Gminy w mediach: stacje radiowe, telewizyjne, prasa, kampania internetowa i outdoorowa. Kampanię zainicjowała konferencja naukowo- gospodarcza w Katowicach.
Wartość projektu: 434.361,28 zł
Dofinansowanie: 366.012,78 zł
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach RPO WSL 2007-2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby
Projekt Active Travel Network jest jednym z projektów programu URBACT, który ma już w Polsce swoją drugą edycję – stąd nazwa URBACT II. Projekt ma na celu zmierzenie się z problemami komunikacyjnymi spowodowanymi wykorzystaniem samochodu przez pojedyncze osoby w małych i średnich miastach. Jest to nie tylko odpowiedź na kryzys ekonomiczny, ale także na ciągły wzrost cen ropy naftowej, a także uzależnienie od energii pochodzenia organicznego.
Sieć ATN
ACTIVE TRAVEL NETWORK ma zachęcać mieszkańców małych i średnich miast do aktywnego (pieszego oraz rowerowego) pokonywania krótkich dystansów, co w dalszej perspektywie powinno przynieść rozwiązanie problemów komunikacyjnych oraz środowiskowych.
Partnerzy projektu ATN
- Austria, miasto Weiz - LIDER,
- Austria, Uniwersytet w Graz,
- Hiszpania, miasto Lugo,
- Dania, miasto Skanderborg,
- Grecja, miasto Serres,
- Włochy, miasto Riccione,
- Słowenia, miasto Ljutomer,
- Polska, miasto Radzionków,
- Rumunia, miasto Sebes,
- Włochy, miasto Novara,
- Niemcy, miasto Norderstedt.
Wydarzenia w ramach ATN
W ramach projektu ATN odbyły się już 5 spotkania w miastach partnerów projektu.
Pierwsze spotkanie odbyło się w mieście Lidera projektu w Weiz. Następne spotkania robocze miały miejsce w Radzionkowie , Novarze, Sevilli oraz Skanderborg.
W trakcie spotkań każdy z partnerów przedstawił:
- własne miasto,
- problemy które sprawiają utrudnienia w zakresie komunikacji w mieście,
- jakie działania zostały już pomyślnie przeprowadzone,
- jakie były i są przeszkody aby odnieść sukces w planowanych działaniach w ramach aktywnego podróżowania.
Projekt ma na celu zmniejszenie korków samochodowych spowodowanych głównie przez samochody zajęte tylko przez jedną osobę na terenie małych i średnich miast. Głównym celem jest zmotywowanie mieszkańców do chodzenia pieszo lub korzystania z rowerów. Głównym wyzwaniem jest zmienienie istniejących trendów używania samochodów. Głównym zadaniem dla wszystkich partnerów jest opracowanie strategii i planu strategicznego w ramach projektu URBACT.
Jak zakotwiczyć w mieście niezmotoryzowany ruchu indywidualny z trwałym efektem na co dzień.
Wyniki powinny być wdrażane w różnych organizacjach, firmach i instytucjach edukacyjnych, w usługach turystycznych, w planowaniu Miasta i w codziennym życiu.
Projekt obejmuje 11 partnerów z 9 krajów. Wśród nich jest 10 miast oraz jeden partner akademicki - Uniwersytet w Graz.
W ramach projektu została powołana w mieście Radzionków Lokalna Grupa Wsparcia, której głównym zadaniem jest opracowanie Lokalnego Planu Działania (Local Action Plan). Plan ten ma definiować bariery i przeszkody aktywnego podróżowania na terenie Radzionkowa oraz przedstawiać sposób ich rozwiązania. W celu stworzenia tego planu przeprowadzono ankietę, z wynikami której można zapoznać się tutaj.
Przedmiotem Projektu było stworzenie systemu informacji turystycznej poprzez wykonanie platformy informatycznej (infokioski, strona internetowa, pozycjonowanie w google, filmy i panoramy internetowe, Bluetooth marketing oraz aplikacje na telefon i GPS), oznakowanie obszarów atrakcji turystycznych oraz stworzenie samoobsługowych punktów informacji turystycznej wykorzystujących technologię analogową (tj. stojaki wyposażone w materiały informacyjne i promocyjne oraz wkłady do gablot przystankowych).
www.turystyka.radzionkow.pl
Wartość projektu: 477.878,00 zł
Dofinansowanie:403.646,30 zł
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach RPO WSL 2007-2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby
Celem ogólnym projektu jest wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Radzionkowa – poprzez promocję oferty terenów inwestycyjnych, prowadzącą do wykreowania pozytywnego gospodarczego wizerunku gminy na tle innych miast i gmin regionu śląskiego oraz wzrost rozpoznawalności oferty inwestycyjnej Radzionkowa i zwiększenie wiedzy społeczeństwa odnośnie zasobów inwestycyjnych Gminy.
W ramach projektu:
- powstały spoty reklamowe, które emitowane były w stacji telewizyjnej ogólnopolskiej (TVN 24) oraz stacjach radiowych (Radio Piekary, Radio Plus Śląsk, RMF MAXX, Radio Zet);
- powstał 10-cio minutowy film o terenach inwestycyjnych oraz atutach Radzionkowa;
- zostały wyprodukowane gadżety reklamowe;
- rozbudowano stronę internetową (www.inwestycje.radzonkow.pl) o dodatkowy język (hiszpański);
- zostały wykonane prezentacje cyfrowe o danym terenie inwestycyjnym;
- zostały wykonane zdjęcia lotnicze miasta;
- odbyła się kampania billboardowa (po 10 billboardów w Katowicach, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu);
- wyemitowano 2 artykuły w dziennikach ogólnopolskich (Puls Biznesu oraz Dziennik Gazeta Prawna);
- przeprowadzono kampanie internetowe w portalach onet.pl oraz wp.pl;
- odbyła się konferencja w Krakowie dla 60 osób;
- przedstawiciele Gminy wzięli udział w Targach Expo Real w Monachium w dniach 4-6 października 2011 r.
Wartość projektu: 717.242,00 zł
Dofinansowanie: 609.655,70 zł (85%)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach RPO WSL 2007-2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby
w budowie...